Algemene informatie
Merk: Porsche
Model: 911 T
Type: - Matching Numbers & Colours - Irischgrün -
Carrosserievorm: Coupé
Bouwjaar: feb. 1970
Tellerstand: 212 mijlen
Kleur: Irischgrün
Kenteken: PM-00-91
Technische informatie
Vermogen: 93 kW (127 PK)
Aantal cilinders: 6
Motorinhoud: 2.195 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Ledig gewicht: 1.039 kg
Interieur
Interieur: Zwart, Leder
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
English/German Below.
“De 911 is de meest perfect irrationele auto ooit gemaakt.” – Car and Driver, 1970
Een gentleman’s Porsche — tot in perfectie gerestaureerd, met ziel én karakter.
Deze Porsche 911T Coupé uit 1970 verliet de fabriek in Stuttgart in een kleur die inmiddels cultstatus heeft bereikt: Irischgrün, gecombineerd met een verfijnd zwartlederen interieur. Oorspronkelijk geleverd in San Antonio, Texas, met opties als rubberen bumperettes en Koni-schokdempers — het stijlvolle touring-alternatief binnen Porsche’s inmiddels iconische F-serie.
Maar laat je niet misleiden door de “T” van Touring — de 2.2-liter luchtgekoelde zescilinder boxermotor levert precies die mechanische magie waarmee Porsche wereldwijd faam verwierf, op zowel de weg als het circuit.
Wat maakt dit exemplaar écht bijzonder? Matching numbers, matching colours, én een restauratie die de Porsche-badge meer dan waard is.
Tussen 2019 en 2022 onderging deze 911T een totale body-off restauratie, waarbij nergens op is bespaard.
De carrosserie werd volledig kaal gemaakt en opnieuw gespoten in het originele Irischgrün. Motor en versnellingsbak zijn volledig gereviseerd. Ook het onderstel, de elektronica en het remsysteem werden tot in detail aangepakt. Het interieur is opnieuw bekleed met soepel zwart leer — volledig in lijn met de originele fabrieksspecificatie.
Totale restauratiekosten? Meer dan €44.000, volledig gedocumenteerd.
Het resultaat is een auto die twee ultieme genoegens biedt: rijden zoals de ingenieurs het bedoeld hebben — licht, direct en puur mechanisch — of gewoon stilletjes genieten in de garage, glas Bourgogne in de hand, bewonderend naar de sculpturale lijnen.
Dit is een auto die we zó aan een vriend zouden verkopen. Of zelf zouden houden.
Een echte gentleman’s sportwagen, met integriteit gerestaureerd en klaar voor zijn volgende hoofdstuk.
Nu beschikbaar bij Cool Classic Club.
En als je weet wat dit is… ben je waarschijnlijk al onderweg.
--
...
Meer informatie:
https://coolclassicclub.com