Algemene informatie
Merk: Porsche
Model: 928
Type: (manual gearbox, Pasha interior)
Carrosserievorm: Sedan
Bouwjaar: nov. 1981
Tellerstand: 124.098 km
Kleur: Groen metallic
Technische informatie
Vermogen: 176 kW (239 PK)
Aantal cilinders: 8
Motorinhoud: 4.474 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Acceleratie (0-100): 6,8 s
Topsnelheid: 230 km/u
Maten en gewichten
Ledig gewicht: 1.450 kg
Max. trekgewicht: 1.600 kg (ongeremd 750 kg)
Afmetingen (LxBxH): 4447 x 1836 x 1313 cm
Wielbasis: 2.500 cm
Interieur
Interieur: Zwart, Velours
Staat
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
English text below.
Deutscher text unter.
Deze Porsche 928 uit het bouwjaar 1977, met eerste registratie op 27 november 1981, is een vroege uitvoering van de eerste generatie (modeljaar 1978–1982). Het betreft een origineel Duits exemplaar (C00) met een lage kilometerstand van 124.000 km. Wat dit specifieke model bijzonder maakt, is de zeldzame kleurstelling Lindgrün metallic, gecombineerd met het karakteristieke Pasha interieur in zwart/wit velours – een klassiek jaren ’70-design dat vandaag de dag nog steeds in het oog springt.
Onder de motorkap ligt de oorspronkelijke 4,5-liter watergekoelde V8, die 240 pk levert. Deze is gekoppeld aan een transaxle-layout – waarbij de versnellingsbak achterin is geplaatst – wat zorgt voor een perfecte gewichtsverdeling. De achteras is voorzien van het innovatieve Weissach-systeem: een ophanging met dubbele draagarmen die via een passieve toespoorwerking zorgt voor extra stabiliteit, met name in bochten. Dit systeem droeg in belangrijke mate bij aan de actieve veiligheid van de 928.
In tegenstelling tot latere modellen heeft deze eerste generatie nog geen voor- of achterspoiler, wat hem zijn herkenbare en klassieke ronde achterzijde geeft. De auto is in grotendeels originele staat en is altijd met zorg behandeld.
De onderhoudshistorie is deels gedocumenteerd en bevat onder andere vervanging van de drukplaat en een injectorklep in april 2015 door Rose Passion, evenals diverse werkzaamheden uitgevoerd door Porsche Guia de Remesa tussen 2017 en 2019. Zo werd op 19 februari 2015 de gasdrukondersteuning hersteld bij Porsche Vimotor, en in 2017 vonden meerdere onderhouds- en reparatierondes plaats bij Guia de Remesa. Ook het interieur kreeg aandacht: op 16 oktober 2017 werden de stoelen opnieuw gevuld door Estofador Estofline. Tot slot werd op 2 augustus 2019 een reguliere olieservice uitgevoerd.
Deze 928 combineert authenticiteit, originaliteit en rijplezier in een unieke configuratie die je zelden tegenkomt. Ideaal voor de verzamelaar of liefhebber die op zoek is naar een originele, ongecompliceerde en stijlvast bewaarde Gran Turismo van Porsche.
This Porsche 928 from the 1977 model year, with first registration on 27 November 1981, is an early version of the first generation (model year 1978-1982). It is an original German example (C00) with a low odometer reading of 124,000 km. What makes this particular model...
Meer informatie:
https://www.kaevecars.com/occasions-kopen/32417869