Algemene informatie
Carrosserievorm: Sedan
Bouwjaar: feb. 2009
Tellerstand: 175.864 km
Kleur: Grijs metallic
Kenteken: 61-XHR-1
Technische informatie
Vermogen: 306 kW (416 PK)
Aantal cilinders: 8
Motorinhoud: 4.196 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: Automaat
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 5,4 s
Topsnelheid: 250 km/u
Maten
Wielbasis: 291 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.780 kg
Laadvermogen: 550 kg
GVW: 2.330 kg
Max. trekgewicht: 1.850 kg (ongeremd 750 kg)
Interieur
Interieur: Zwart, Leder
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO₂-uitstoot: 299 g/km
Energielabel: G
Emissieklasse: Euro 4
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 12,6 l/100km (1 op 7,9)
Onderhoud
APK: gekeurd tot mei 2026
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 321 - € 354 per kwartaal
We hebben hier het Engelse antwoord op een BMW M5, de Jaguar XF 4.2 V8 met supercharger.
Rij je in de normale drive modus dan is het een lekkere cruiser die goed vooruit gaat als het rechter pedaal naar beneden gedrukt wordt.
Zet je de auto op Dynamic in combinatie met de sportstand dan heb je een compleet andere auto.
Hij reageer super fel op het gas, de bak schakelt sneller, traction control staat uit en het onderstel is een stuk stugger.
De auto is voorzien van een shitload aan optie's waaronder een paar opvallende, zoals de 20 inch wielen en niet alleen stoelverwarming maar ook stoelkoeling.
Voor de winterdagen hebben we ook stuurverwarming voor de koude handjes en een verwarmde voorruit, dus krabben is niet meer nodig.
Ik rij de auto zelf en ook al loopt het ding als een malle, voor mij is hij iets te groot/lomp.
Geef mij maar een kleinere...
Meer informatie:
http://www.esautomotive.nl