Deze schitterende G.Armani di Capodimonte Firenze specht op boomtak uit 1984 made in Italy. De vogels zijn gemonteerd op een sierbeeld op houtbasis in elegant Italiaans porselein, met een afbeelding van een in prachtige staat, geen chips of scheuren van welke kleur dan ook. De basis van de figuur is ook ondertekend en gestempeld 1984 Firenze. hand geschilderd.
Het Di Firenze-assortiment waren producties van de oude porseleinen beeldjes die erg populair werden in de jaren '80 en het bedrijf bloeide en produceerde veel nieuwe ontwerpen die nu zeer verzamelbaar zijn. Ik moet zeggen dat ze een van mijn favorieten zijn.
. . GIUSEPPE ARMANI.
werd geboren in Calci, Italië in 1935. Vanaf het moment dat de jonge 'Bebe' een potlood kon pakken, tekende hij. Hij tekende alles wat hij zag. Hij trok iedereen aan die hij kende. Hij tekende de hele dag. Armani's ouders waren verbaasd over Giuseppe's wonderbaarlijke uitvoer en erkenden dat de schetsen van hun kinderen meer waren dan alleen de grillige tekeningen van de meeste kinderen. Een griezelig realisme en aandacht voor detail onthulden Giuseppe's ware talent. Hij had de gave. De leraren van Giuseppe besloten dat Armani naar de Academie voor Schone Kunsten in Florence moest gaan. Helaas stierf zijn vader onverwachts terwijl de regelingen werden getroffen. De familie had Giuseppe nu nodig. De kunstacademie is vergeten. Maar de kunst was het niet. Het natuurlijke talent van Giuseppe Armani werd eindelijk erkend toen een plaatselijke priester een tentoonstelling van jonge kunstenaars organiseerde; Giuseppe betrad een klassiek geïnspireerde sculptuur van een mannelijke buste. Het werk werd zeer bewonderd om zijn buitengewone anatomische nauwkeurigheid. Toen de buste naar de Pinacoteca di Pisa werd gebracht - gelegen aan de overkant van de beroemde Scheve Toren - werd het talent van Giuseppe Armani beloond met het aanbod van een vaste baan daar. In Pisa kwam Armani's droom om kunst te studeren eindelijk uit. Hij verdiepte zich in de grote meesterwerken van de renaissance waarover hij alleen in boeken had gelezen. Hij reisde naar Siena en Florence en begon zijn persoonlijke stijl aan te scherpen; Giuseppe putte sterk uit de Florentijnse renaissancestijl van de 16e eeuw. De sculptuur, besefte Armani, stelde hem in staat om in drie dimensies te werken. Hij bracht leven, karakter en zelfs ziel in zijn werken. Giuseppe experimenteerde met hout, klei, albast en marmer en zijn reputatie groeide met elke adembenemende creatie. Kunstbewonderaars stroomden al snel naar de galerij om Armani's laatste inspanningen te zien. In 1975 bood de Florence Sculture d'Arte, die het genie van Armani erkende, hem de kans om exclusief voor hen te werken. Hij zou zijn aangemoedigd om zijn artistieke muze de vrije loop te laten. Giuseppe Armani aanvaardde. Al meer dan 20 jaar creëert Armani meesterwerken variërend van de traditionele Capodimonte-stijl tot gedurfdere, eigentijdse, soms extravagante sculpturen. Giuseppe heeft zijn stickers altijd voorzien van een adembenemend realisme, met een vonk van leven. Dit blijft zelfs zijn vele bewonderaars over de hele wereld verbazen. Giuseppe Armani beschrijft zijn credo als volgt: "Hoewel ik mezelf beschouw als een directe afstammeling van het renaissance-erfgoed, geloof ik dat een kunstenaar zijn eigen evolutie moet volgen en niet slechts een herkauwer van het verleden moet zijn, hoe glorieus het ook mag zijn geweest. Een kunstenaar leidt een onderzoek dat hem ver kan brengen in het verkennen van nieuwe interessegebieden. Ik probeer voortdurend nieuwe en betere uitdrukkingswijzen te ontdekken.
Bekijk de foto's goed, deze vormen een belangrijk onderdeel van de beschrijving. Het wordt zorgvuldig verpakt en met track en trace verzonden.
Meer informatie:
http://www.catawiki.nl