Algemene informatie
Carrosserievorm: Hatchback (3-drs)
Bouwjaar: sep. 2012
Tellerstand: 55.224 km
Kleur: Wit metallic
Kenteken: X-238-JR
Technische informatie
Vermogen: 148 kW (201 PK)
Aantal cilinders: 4
Motorinhoud: 1.998 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: Handgeschakeld
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 6,9 s
Topsnelheid: 225 km/u
Maten
Wielbasis: 258 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.179 kg
Laadvermogen: 511 kg
GVW: 1.690 kg
Interieur
Interieur: Wit, Alcantara
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO₂-uitstoot: 190 g/km
Energielabel: F
Emissieklasse: Euro 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 8,2 l/100km (1 op 12,2)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
APK: gekeurd tot mrt. 2026
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 166 - € 182 per kwartaal
Nu beschikbaar via Veban Motorsport, jouw specialist in Renault Sport en Alpine:
Deze zeer dikke Trackday Clio 3 RS verkopen wij namens de huidige eigenaar.
Afgelopen jaren is er veel tijd en geld in de auto gestoken, allemaal aan te tonen met een dikke map vol facturen!
Deze Clio is precies wat je zoekt als je zelf naar het circuit wil rijden en dan op het circuit je snelle rondes wilt doen.
De basis is een witte Clio 3 RS Cup light welke in zeer nette staat is. Daarna is hij aangepakt door o.a. atecmotorenbau in Duitsland en vervolgens naar Nederland geïmporteerd.
Wat specificaties:
Motorisch:
Cilinderkop:
nieuwe inlaat- en uitlaatkleppen, roestvrijstalen uitvoering met verminderde massa, merk: Sinus
nieuwe klepgeleiders, op maat gemaakt met aanslagkraag
nieuwe hydraulische stoters
nieuwe tuimelaars
gebruikte uitlaatnokkenas, standaarduitvoering
nieuwe distributieriempoelie uitlaatzijde
nieuwe inlaatnokkenasafsteller
nieuwe cilinderkopbouten origineel Renault
Motorblok:
Frees 0,5 mm van het afdichtingsvlak af van de cilinderkop en schaaf.
Cilinderkoppakking: 1,25 mm dik.
Cilinderbussen geslepen
Verloopbus voor het oliekanaal naar de cilinderkop, 7 mm naar 4,5 mm.
gebalanceerde krukas met vliegwiel en koppelingsdrukgroep.
Lagerpunten: krukaslager voorzien van een positioneringsgroef voor de lagerschalen.
Nieuwe krukaslagers met fixeernokken, merk ACL.
Nieuwe krukas-aanloopringen, merk ACL. ...
Meer informatie:
http://www.vebanmotorsport.com