Algemene informatie
Merk: Lotus
Model: Emira
Type: 3.5 V6 First Edition
Carrosserievorm: Coupé
Bouwjaar: 2022
Modelreeks: aug. 2022 - feb. 2024
Tellerstand: 91.846 km
Kleur: Seneca blue (blauw parelmoer)
Technische informatie
Vermogen: 299 kW (407 PK)
Koppel: 420 Nm
Aantal cilinders: 6
Motorinhoud: 3.456 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 4,6 s
Topsnelheid: 272 km/u
Ledig gewicht: 1.458 kg
Wielbasis: 257 cm
Interieur
Interieur: Bruin, Leder
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu en verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 11,3 l/100km (1 op 8,8)
Energielabel: G
Staat
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Afleverkosten: De getoonde prijs is inclusief € 695 afleverkosten.
Motorrijtuigenbelasting: geen
Productveiligheid
Fabrikant: Van der Kooi Sportscars Meidoornkade 18 3992AE HOUTEN, NL 0304100490 http://www.vanderkooisportscars.nl [email protected]
De Erfgenaam van de Geest – Lotus Emira V6 (2022)"
Op een heldere ochtend in het Engelse graafschap Norfolk glinsterde de zon op het natte asfalt. Op het testcircuit van het iconische merk Lotus stond een sportauto te schitteren als een edelsteen in het ochtendlicht – de Lotus Emira 3.5 V6, bouwjaar 2022, gehuld in een diepe British Racing Green, als een stille buiging voor de man die het allemaal begonnen is: Colin Chapman, oprichter van Lotus in 1948.
De Emira was niet zomaar een nieuwe sportwagen. Dit was het slotakkoord van een tijdperk. De laatste Lotus met een conventionele verbrandingsmotor. Een laatste liefdesbrief aan alles waar Chapman voor stond: lichtheid, puurheid, rijplezier boven alles.
Onder de motorkap lag een beest – een 3.5-liter V6, supercharged, goed voor 405 pk, gekoppeld aan een automatische versnellingsbak met schakelflippers. Hoewel sommigen puristen de handbak zouden missen, voelde deze automaat aan als een racewagen voor de openbare weg. Elke schakelbeweging werd met een rauwe grom begroet. Niet klinisch, niet digitaal – maar mechanisch, levend, écht.
Zijn lijnen waren scherp, gespierd en toch elegant. De Emira zag eruit als een supercar, maar was ontworpen met de functionaliteit van een sportwagen. De grote luchtinlaten, de lage neus, de gespierde heupen – alles ademde snelheid, zelfs in stilstand. Als je hem zag, voelde je dat hij...
Meer informatie:
http://www.vanderkooisportscars.nl