Algemene informatie
Merk: Triumph
Model: TR6
Type: - Exquisite Condition - Perfection -
Carrosserievorm: Cabriolet
Bouwjaar: jun. 1974
Tellerstand: 7.942 mijlen
Kleur: Tartan Red
Kenteken: 85-YA-04
Technische informatie
Vermogen: 121 kW (165 PK)
Aantal cilinders: 6
Motorinhoud: 2.500 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Ledig gewicht: 1.100 kg
Max. trekgewicht: 1.000 kg
Interieur
Interieur: Zwart, Leder
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
English/German Below.
“One Triumph Leads to Another" - Triumph
We zullen maar meteen met de deur in huis vallen. Zo’n mooie TR6 hebben we nog nooit gezien. De auto is in 2024 getaxeerd en kreeg een Top-1 concours waardering. Hoe dat komt? Dat lichten we graag toe.
Er zijn namelijk restauraties, en er zijn wedergeboorte. Deze Triumph TR6 uit 1974 werd in Californië geboren, maar vond zijn ware bestemming in Friesland, waar tussen 2001 en 2003 Triumph-goeroe Piet Mozes de auto transformeerde tot een rijdend meesterwerk. De hele auto werd gestript tot op het chassis, versterkt, gepoedercoat en met meer dan €60.000 aan liefde en techniek herbouwd tot iets wat verder gaat dan 'fabrieksnieuw'. Sindsdien is er nog eens blijvend in de auto geïnvesteerd in verdere verfijning, waardoor dit exemplaar de overtreffende trap is van wat een TR6 ooit kon zijn.
Onder de motorkap ligt een fraai opgebouwde 2.5 liter zes-in-lijn met verhoogde compressie, snelle nokkenas, SU-carburateurs met K&N-filters en een roestvrijstalen uitlaat die klinkt als een concertzaal voor benzineverslaafden. De motor draait op moderne brandstof, gekoeld door een aluminium Wizard-radiator, en is gekoppeld aan een handgeschakelde vierbak met elektrische overdrive op de derde en vierde versnelling. Het onderstel werd compleet geüpgraded met Revington-ophanging, AVO-schokdempers, geventileerde schijfremmen vóór, gevlochten remleidingen, een Nissan 350Z-differentieel, een aluminium benzinetank, en een versterkte 1310 aandrijfas.Deze upgrades zijn geen opsomming, maar een liefdesverklaring aan de rijbeleving. Alleen gebouwd door – en voor – mensen die het écht begrijpen en weten dat dit een hele zeldzame voltreffer is.
Binnenin zit je op lederen BF Torino sportstoelen, kijk je uit over een Moto-Lita stuurwiel en bedien je elektrische ramen alsof het de normaalste zaak van de wereld is – wat het in deze auto ook is. Hij rijdt als een moderne sportwagen, maar ademt de charme van 1974. Sinds zijn hergeboorte werd slechts circa 7.000 mijl gereden, altijd gekoesterd, nooit...
Meer informatie:
https://coolclassicclub.com