Triumph TR4 A | Volledig gerestaureerd (bj 1967)

€ 22.499

Prijs:
€ 22.499
Hoogste bod:
Nog niet geboden
Sinds:
52 dagen
Gezien:
29 keer
Adverteerder:
CarStory
Plaats:
EELDE
Telefoon:
0610130454
Activiteit:
53 dagen actief op Marktnet
Triumph TR4 A | Volledig gerestaureerd

Algemene informatie
Merk: Triumph
Model: TR4 A
Carrosserievorm: Cabriolet
Bouwjaar: feb. 1967
Modeljaar: 2025
Tellerstand: 94.742 km
Kleur: Rood
Kenteken: AH-70-78

Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Brandstofsoort: Benzine
Ledig gewicht: 1.000 kg

Milieu
Emissieklasse: Euro 0

Historie
Aantal eigenaren: 3

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen

Inleiding.

De Triumph TR4A, geproduceerd tussen 1965 en 1967, is een verfijnde versie van de TR4 en biedt een uitstekende mix van stijl, moderne techniek en rijplezier. Dit model blijft trouw aan het iconische ontwerp van de TR-serie met zijn lange motorkap en lage carrosserie, maar introduceert belangrijke verbeteringen.
De belangrijkste upgrade is de invoering van onafhankelijke achterwielophangingen, die de traditionele bladveren vervingen. Deze verandering verbeterde de handling aanzienlijk, vooral bij hogere snelheden en in scherpe bochten, wat resulteerde in meer stabiliteit en controle.
Met een 2,1-liter viertakt viercilindermotor die 104 pk levert, biedt de TR4A een goede balans tussen prestaties en rijcomfort, zowel op bochtige wegen als snelwegen. De TR4A was een belangrijke stap voor Triumph, met verbeteringen die het model dichter bij moderne sportwagenstandaarden brachten. Vooral in de Verenigde Staten was de auto enorm populair. Er werden ongeveer 28.000 exemplaren van de TR4A geproduceerd, voordat de productie in 1967 werd stopgezet met de komst van de TR5. De TR4A blijft een van de laatste ‘echte’ klassieke Britse roadsters, met een perfecte balans van prestaties, comfort en stijl.





Carrosserie & lakwerk.

Het fotoalbum wat voorbijkomt tussen de foto’s geeft al een idee van de auto. Hij is namelijk volledig gerestaureerd voor een aantal jaren geleden. Dit kan natuurlijk “quick and dirty” of met rust en tijd. Aan deze TR4a kan je terug zien dat er bijzonder veel tijd gemaakt is voor de restauratie. Want de koest is erg gaaf; recht, mooie en fijne naden, bouten en rubbers waar deze horen te zitten en haast overal nog originele puntlasjes die zichtbaar zijn! Daar wordt ik altijd blij van, geen las- en plamuurwerk maar gewoon mooi plaatwerk om te zien. Neem rustig even de tijd dit te bekijken op de foto’s. Ook de bodem is erg gaaf (met zelfs wat spinnenwebben, zo droog als hij staat). Dit gaf mij een goed gevoel over het vakmanschap. De lak is mooi vol van kleur en bijna overal nog erg mooi, maat een goede polijst-beurt zal hem zeker naar het volgende niveau helpen.
Vlak bij de kofferbak zijn trouwens wat belletjes in de lak ontstaan, dit is een punt van aandacht voor de purist. Maar in mijn ogen kan dat niet opwegen tegen de rest van de koest.
Ook de softtop is nog erg mooi en past goed bij de rest van de staat.





Technisch.

Starten en lopen, dat was de eerste korte zin die me te binnen schoot. De motor slaat haast direct aan en gaf echt een bijzonder sterk en pittig/giftig vermogen (mogelijk wat meer dan de originele 104 pk haast, qua beleving). Het geluid wat ie produceert is erg gaaf en precies zoals u mogelijk al verwachte bij het zien van de dubbele pijp. Overigens, niet te overdreven/asociaal, mooi sportief.
Verdere zaken als remmerij en banden zijn goed in orde; instappen en rijden!





Interieur.

Dat ziet er nog erg mooi uit, met wat kleine ouderdomssporen hier en daar. De klassieke sfeer is perfect gemaakt door het mooie houten Nardi stuurt, wat mooi staat op het nog erg mooie houten dashboard. De stoelen zitten goed, het stuurt smoelt, de kap werkt makkelijk.. een heerlijke toerwagen!




Documenten.
...

Meer informatie:
http://www.carstory.nl

Advertentienummer: 95257799