Algemene informatie
Merk: Porsche
Model: 911
Type: 3.0 SC Targa - Grand Prix White -
Carrosserievorm: Cabriolet
Bouwjaar: feb. 1980
Tellerstand: 79.040 km
Kleur: Grand Prix White
Technische informatie
Vermogen: 147 kW (200 PK)
Aantal cilinders: 6
Motorinhoud: 3.000 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Interieur
Interieur: Zwart, Leder
Aantal zitplaatsen: 4
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2 (3 handzenders)
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
English/German below.
Sommige auto’s hebben geen introductie nodig. Deze Porsche 911 3.0 Targa uit 1979 spreekt voor zichzelf – en dat doet hij met een heerlijk rauwe, luchtgekoelde stem. Met zijn karakteristieke whirr van de luchtgekoelde zescilinder en het iconische Targa-dak is en blijft dit een vreugdevolle auto.
De 911 SC (Super Carrera) markeerde een belangrijk hoofdstuk voor Porsche: sterker, betrouwbaarder en – dankzij het gegalvaniseerde chassis – eindelijk beter bestand tegen roest. Combineer dat met het tijdloze G-serie design, en je hebt de perfecte 911 voor mensen die liever rijden dan poetsen.
Targa-dak eraf, sleutel omdraaien. Eindeloze zomeravonden waarop de weg belangrijker is dan de bestemming.
En dan dit exemplaar: rechtstreeks uit Bari, Zuid-Italië – een Italiaan in hart en nieren. In 1980 geregistreerd in Milaan en jarenlang met zorg onderhouden, wat blijkt uit de originele servicestempels en het registratieboekje. Uitgevoerd in de originele 908 Grand Prix White-kleur.
Zoals het een temperamentvolle Italiaan betaamt, blies de motor na vele trouwe jaren zijn laatste adem uit. Dus werd het tijd voor nieuw vuur: een gereviseerde krachtbron maakt deze Targa enkele jaren geleden weer helemaal klaar voor het volgende hoofdstuk.
Onderhoudshistorie bij Rose Passion, dé Porsche-specialist.
Dus… bent u klaar om de sleutels over te nemen van deze luchtgekoelde legende?
--
English.
Some cars need no introduction. This 1979 Porsche 911 3.0 Targa speaks for itself — and it does so with a wonderfully raw, air-cooled voice. With its distinctive whirr of the air-cooled flat-six and the iconic Targa roof, this is and always will be a joy to drive.
The 911 SC (Super Carrera) marked an important chapter for Porsche: stronger, more reliable, and — thanks to its galvanized chassis — finally better protected against rust. Combine that with the timeless G-series design, and you’ve got the perfect 911 for those who prefer driving over polishing.
Roof off, key turned. Endless summer evenings where the journey matters more than the destination.
And then there’s this particular example: straight...
Meer informatie:
https://coolclassicclub.com