Algemene informatie
Merk: Mercedes-Benz
Model: 320 N Cabriolet A
Carrosserievorm: Cabriolet
Bouwjaar: 1938
Tellerstand: 4.807 km
Kleur: Bruin
Kenteken: PM-75-35
Technische informatie
Vermogen: 57 kW (77 PK)
Aantal cilinders: 6
Motorinhoud: 3.405 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld
Topsnelheid: 130 km/u
Interieur
Interieur: Beige, Leder
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
De Mercedes-Benz 320 N Cabriolet A is een cabriolet die tussen 1937 en 1942 door de Duitse autofabrikant Mercedes-Benz werd gebouwd. Het nieuwe model was lager, langer en breder dan zijn voorganger, de Mercedes-Benz 290 van het type W18, waarvan de productie in 1933 van start ging. Het nieuwe model werd voor het eerst getoond op de Autosalon van Berlijn in 1937. Het ontwerpproces van de nieuwe Mercedes-Benz 320A werd geleid door voormalig coureur Max Sailer en zijn uitgesproken sportieve uiterlijk was mede te danken aan de invloed van de luxueuze Mercedes-Benz 540K, het model dat "Zilveren Pijl" werd genoemd.
Ontwerp
In 1938 voerde Duitsland de wet in voor het gebruik van benzine met een laag octaangehalte, wat de productie van sportwagens vrijwel stillegde. Mercedes-Benz was echter niet van plan de productie van hun zeer succesvolle sportwagenmodel te staken. De motor van de W18 onderging opnieuw een upgrade: ditmaal werd hij 85 mm en nam het volume toe tot 3405 cm³. De compressie werd teruggebracht van 6,6 naar 6,25, terwijl het vermogen en de rijsnelheid van het vorige model behouden bleven. Deze aangepaste motor, bekend als de M142 II, werd gekoppeld aan een nieuw ontworpen vierversnellingsbak en voorzien van een overdrive. Deze versie van de Mercedes-Benz 320A met zijn grotere motorvolume werd geproduceerd totdat de oorlogsvoering de productie van het model in 1942 verstoorde en stopzette.
Deze hier gepresenteerde Mercedes-Benz is een totaal in zwitserland gerestaureerde auto. Hij is door de bekende restaurateur Szielasko helemaal nieuw gerestaureerd. In 2008 was de auto klaar. Hiervan zijn nog rekeningen beschikbaar. Verder zijn er in het dossier vele foto's beschikbaar van de geleidelijke opbouw van de cabriolet. De passingen kloppen allemaal en er werd zeer veel chroom en gepolijst RVS gebruikt. Dit geeft de auto een zeer fornaam en gedestingeerd uiterlijk. Het is een prachtige 6-cilinderr cabriolet die veel weg heeft van de Mercedes 540. Een prachtige open Mercedes voor de absolute liefhebber.
Metropole is uniek , het is 30.000m2 automotive experience, met meer dan 400 auto's en vrachtwagens. Het museum is geopend op zaterdag en zondag van 10:00 tot 16:00. De showroom is geopend van woensdag tot en met vrijdag van 10:00 tot 17:00, zaterdags van 10.00 uur tot 16.00 uur. Wij zitten 25 km van de Duitse grens en zijn heel gemakkelijk bereikbaar via de snelweg.
We kunnen ook transport voor de auto regelen over de hele wereld.---------------
Metropole ist einzigartig, es ist ein 30.000 m² großes Automobilerlebnis mit mehr als 400 Autos und Lastwagen. Das Museum ist nur samstags und Sonnstag von 10:00 bis 16:00 Uhr geöffnet. Der Showroom ist von Mittwoch bis Freitag von 10:00 bis 17:00 Uhr geöffnet, sammstags von 10.00 uhr bis 16.00 uhr.. Wir befinden uns 25 km von der deutschen Grenze entfernt und sind sehr gut über die Autobahn zu erreichen.
Wir können auch den Transport des Autos in die ganze Welt arrangieren. -----------
Metropole is unique, it is a 30,000m2 automotive...
Meer informatie:
https://www.metropole.nl/sales-occasions/44757768