Ferrari 308 GTS (bj 1980)

€ 97.950

Prijs:
€ 97.950
Hoogste bod:
Nog niet geboden
Sinds:
Gisteren
Gezien:
5 keer
Adverteerder:
Louwman Exclusive Cars B.V.
Plaats:
UTRECHT
Telefoon:
0302212121
Activiteit:
10 jaar actief op Marktnet
Ferrari 308 GTS

Algemene informatie
Merk: Ferrari
Model: 308
Type: GTS
Carrosserievorm: Targa
Bouwjaar: jun. 1980
Modeljaar: 1980
Tellerstand: 81.634 km
Kleur: Rood
Kenteken: PX-24-BZ

Technische informatie
Vermogen: 168 kW (228 PK)
Aantal cilinders: 8
Motorinhoud: 2.926 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Acceleratie (0-100): 6,5 s
Topsnelheid: 252 km/u
Ledig gewicht: 1.270 kg

Interieur
Interieur: Zwart, Leder

Milieu
Emissieklasse: Euro 0

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 1
APK: gekeurd tot jun. 2026

Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen


Exterieur
  • 16" RVS Spaakvelgen
  • Brake Calipers Black
  • Open dak

Interieur
  • 12Volt aansluiting
  • Airco
  • Armsteun
  • Lederen bekleding
  • Lederen stuurwiel
  • Zonnedak
  • Zonnescherm

Overige
  • Reservewiel

Ferrari 308 GTS – De jongensdroom die is blijven bestaan

De eerste aanblik is genoeg. Die lage neus, de gespannen heuplijn, het targa dak dat licht en lucht in het interieur laat vallen, het silhouet van de 308 GTS is zó archetypisch Ferrari dat het voelt alsof je een hoofdstuk uit de sportwagengeschiedenis openslaat. Dit is het werk van Pininfarina, vormgegeven met Italiaanse elegantie en gebouwd door Scaglietti; vakmanschap dat je in elke naad, elke radius en elke schaduwpartij terugziet.

Stap in en de tijd vertraagt. Het ruikt naar leer en benzine; de lak weerspiegelt de lucht als water; je hand vindt vanzelf het koele metaal van de open schakelpoort. Een zachte klik, nog een, en dan die V8 die zich schor meldt, alvorens te openen in een hese, mechanische zang. Het is geen geluid dat je alleen hóórt, het is een toon die door je borstkast trekt, die de belofte van de volgende versnelling al in zich draagt. Elke beweging is tastbaar, analoog, persoonlijk. Geen filter, geen knoppenfestijn: alleen jij en de machine.

De 308 GTS belichaamt het Ferrari gevoel, omdat hij precies staat op de kruising tussen schoonheid en mechaniek. Hij is elegant zonder te paaien, sportief zonder te forceren. En hij draagt een lijn van middenmotor V8 Ferrari’s die met de 308 voor het moderne tijdperk werd neergezet, een stamboom die sindsdien de posterwanden van slaapkamers over de hele wereld heeft bepaald.

Misschien is dát waarom zóveel liefhebbers hem “de ultieme jongensdroom” noemen: je herkent de auto niet alleen van foto’s, maar uit herinneringen. Van die eerste keer dat je hem in het echt zag. Van die soundtrack van de V8 langs een boulevard bij zonsondergang. Van televisie, zelfs, Magnum PI maakte de 308 GTS tot een cultureel icoon en koppelde de auto voor altijd aan vrijheid, zon, zee en onbezorgde kilometers. Dat beeld, van de 308 GTS als rolling escapism, is nooit meer verdwenen.1

En toch is het geen auto die je koopt omdat hij op tv schitterde. Je kiest hem omdat hij je iets laat vóelen wat moderne sportwagens zelden nog durven te laten voelen. De tast van het schakelrooster. De transparantie in het stuur. De kleine bewegingen van de carrosserie die op snelheid samenvallen tot één rustige, zelfverzekerde lijn. Je ervaart hoe vorm en functie elkaar optillen: het targa dak dat elk ritueel, dak los, klik op de klemmen, verandert in voorpret; de proporties die niet...

Meer informatie:
http://www.louwmanexclusive.nl

Advertentienummer: 95375939