Algemene informatie
Carrosserievorm: Coupé
Bouwjaar: feb. 2008
Modelreeks: mrt. 2006 - jun. 2012
Tellerstand: 9.985 km
Kleur: Rosso Mugello
Technische informatie
Vermogen: 456 kW (620 PK)
Koppel: 608 Nm
Aantal cilinders: 12
Motorinhoud: 5.999 cc
Brandstofsoort: Benzine
Tankinhoud: 105 liter
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 3,7 s
Topsnelheid: 330 km/u
Ledig gewicht: 1.612 kg
Wielbasis: 275 cm
Interieur
Interieur: rood, Leder
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
Energielabel: G
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 21,3 l/100km (1 op 4,7)
Brandstofverbruik in de stad: 32,7 l/100km (1 op 3,1)
Brandstofverbruik op de snelweg: 14,7 l/100km (1 op 6,8)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Onderhouden volgens voorschriften: ja
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Algemene staat: goed
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Service 1: 2011 – 1.893 km
Service 2: 2014 – 2.326 km
Service 3: 2015 – 2.566 km
Service 4: 2016 – 4.932 km
Service 5: 2018 – 7.538 km
Service 6: 2022 – 8.614 km
Service 7: 2023 – 8.748 km
Service 8: 2024 – 8.767 km
Heeft deze Ferrari nog woorden nodig? Alles klopt tot in ieder detail, en de algehele staat ademt absolute nieuwstaat uit! Ook niet verwonderlijk, als de kilometerstand na 7 jaar op nog geen 10.000 kilometer blijft steken…
De Ferrari 599 GTB werd in 2006 gepresenteerd tijdens de Geneva Motor Show als opvolger van de 575 Maranello. De verwachtingen van deze“Gran Turismo Berlinetta” Ferrari waren hooggespannen. Deze V12-berline van Ferrari moest comfortabel zijn voor de afstandsrijders, maar tegelijkertijd compromisloos zijn voor op het circuit.
De 599 GTB kreeg de legendarische 6,0 V12 uit de Ferrari Enzo mee met 620 PK en 608 Nm koppel. Daarmee was het destijds de krachtigste productie-Ferrari met de midden-motor configuratie.
Deze 599 GTB geld als een van de laatste Ferrari’s die de klassieke, atmosferische V12 naar nieuwe hoogten bracht, zonder turbo’s of hybridetechniek. Het was de brug tussen de analoge 550/575-generatie en de modernere F12 Berlinetta, wat deze Ferrari vandaag de dag steeds gewilder maakt onder verzamelaars en pur-sang Ferrari liefhebbers!
Dat deze Ferrari 599 GTB van een liefhebber afkomstig is, is aan alles af te zien. Allereerst de samenstelling. Het...
Meer informatie:
http://www.khautomotive.nl