Algemene informatie
Carrosserievorm: Coupé
Bouwjaar: jan. 2021
Modelreeks: 2021 - 2022
Tellerstand: 7.010 km
Kleur: Rosso Corsa
Technische informatie
Vermogen: 493 kW (670 PK)
Koppel: 760 Nm
Aantal cilinders: 8
Motorinhoud: 3.902 cc
Brandstofsoort: Benzine
Tankinhoud: 78 liter
Transmissie: 7 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 3,0 s
Topsnelheid: 330 km/u
Maten en gewichten
Ledig gewicht: 1.340 kg
GVW: 1.340 kg
Wielbasis: 265 cm
Interieur
Interieur: Zwart, Stof
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu en verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 11,4 l/100km (1 op 8,8)
Energielabel: G
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Financiële informatie
BTW/marge: BTW verrekenbaar voor ondernemers
Motorrijtuigenbelasting: geen
Garantie
Garantielabel: BOVAG Garantie (12 maanden)
Ferrari 488 Challenge Evo – De Ultieme Racesensatie uit Maranello
De Ferrari 488 Challenge Evo is geen gewone sportwagen. Het is een compromisloze raceauto, ontwikkeld voor pure prestaties op het circuit. Deze auto vertegenwoordigt het beste van Ferrari’s ervaring in motorsport, verpakt in een brute, aerodynamische en technologisch geavanceerde bolide.
Maar wat maakt deze Challenge Evo zo bijzonder? En hoe verschilt hij van de oorspronkelijke 488 Challenge? Laten we dieper in het verhaal duiken.
Wat maakt de 488 Challenge Evo speciaal?
De 488 Challenge Evo is de evolutie van de 488 Challenge, Ferrari’s auto voor het gelijknamige merkencupkampioenschap. In 2017 werd de eerste 488 Challenge geïntroduceerd, maar de Evo-variant uit 2019 bracht significante verbeteringen met zich mee. Het doel was duidelijk: meer prestaties, meer controle, en nog meer rijplezier voor gentleman drivers én professionals.
De belangrijkste verbeteringen zitten in drie gebieden:
Aerodynamica
Ferrari werkte intensief in de windtunnel om de aerodynamische efficiëntie te verhogen. De Evo heeft een compleet hertekende voorbumper met een agressieve splitter, grotere luchtinlaten en een aangepaste diffuser. Ook de achtervleugel werd vergroot en is instelbaar, wat zorgt voor meer neerwaartse druk (downforce).
In totaal is de downforce met 30% toegenomen ten opzichte van de originele Challenge.
Bandentechnologie en grip
Ferrari werkte samen met Pirelli aan een nieuwe bandensamenstelling speciaal voor de Evo. Dit zorgt voor meer grip, minder slijtage en een constantere prestatie tijdens lange races.
Besturingssoftware en balans
Dankzij nieuwe elektronische systemen, zoals een verfijnde traction control en E-Diff (elektronisch differentieel), is de auto beter te controleren bij het uitkomen van bochten. Ferrari heeft veel aandacht besteed aan de balans tussen vermogen en controle, waardoor rijders meer vertrouwen hebben — zelfs op de limiet.
Technische specificaties
Motor:...
Meer informatie:
http://www.top-autos.nl