Algemene informatie
Carrosserievorm: Coupé
Bouwjaar: jan. 2023
Modelreeks: okt. 2021 - dec. 2022
Tellerstand: 17.000 km
Kleur: Rood
Kenteken: Z-369-JZ
Technische informatie
Vermogen elektromotor(en): 137 kW (186 PK)
Vermogen brandstofmotor: 488 kW (663 PK)
Koppel: 740 Nm
Aantal cilinders: 6
Motorinhoud: 2.992 cc
Brandstofsoort: Hybride (elektrisch en benzine)
Transmissie: 8 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 2,9 s
Topsnelheid: 330 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 457 x 196 x 119 cm
Wielbasis: 260 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.635 kg
Laadvermogen: 317 kg
GVW: 1.952 kg
Interieur
Bekleding: Leder
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
CO₂-uitstoot: 149 g/km
Energielabel: E
Emissieklasse: Euro 6
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 6,4 l/100km (1 op 15,6)
Onderhoud
APK: gekeurd tot jan. 2027
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 269 - € 297 per kwartaal
Het klinkt misschien gek, maar dit is wat autoliefhebbers bedoelen als ze zeggen: “minder is meer.” De 296 GTB is namelijk geen V8. Nee, het is een zescilinder. Een 120° V6 met stekker en daarmee plug-in hybride en goed voor maar liefst 830 pk.
Maar deze Ferrari is meer dan cijfers. Hij is gebaseerd op de iconische Ferrari 246, de legendarische Dino, en dat is zeker niet gelogen. Bij Gallery Aaldering hebben we meerdere Dino’s in de showroom staan en de geest van die auto leeft voort in deze moderne interpretatie: compact, speels en puur rijplezier. Het is niet voor niets dat kenners deze Ferrari 296 GTB bestempelen als een van de best sturende Ferrari’ s allertijden.
Ferrari noemt de 296 GTB een revolutie, en terecht. Het is de eerste Ferrari met achterwielaandrijving én plug-in hybridetechniek. U kunt dus ’s ochtends in alle vroegte geruisloos elektrisch naar de bakker rijden en ’s middags met een enorme grijns over een bochtige bergweg knallen. Dat contrast maakt deze Ferrari zo bijzonder.
Onder de motorkap, of beter gezegd middenin, vindt u dus die spectaculaire V6. Door het brede V-hoek ontwerp konden de turbo’s precies tussen de cilinders worden geplaatst, wat zorgt voor compactheid en efficiëntie. Gevolg? Razendsnelle respons, fantastische wegligging en een waanzinnig geluid dat u in het echt moet horen om te geloven dat we hier niet overdrijven.
Want dat is misschien wel het meest bijzondere aan deze Ferrari: de klank. Het geluid doet denken aan een kleine V12: hoogtoerig, muzikaal, verslavend. Binnenin hoort u al bij lage toeren de harmonieën, en als u doortrekt: kippenvel.
En dat alles komt samen in ons exemplaar. Uitgevoerd in Rosso Corsa over Cuoio, dus de klassieke Ferrari-combinatie, maar dan met moderne flair. Denk onder andere aan:
- XL carbon kuipstoelen
- Premium...
Meer informatie:
http://www.gallery-aaldering.com