Algemene informatie
Carrosserievorm: Coupé
Bouwjaar: jun. 2010
Modelreeks: jan. 2009 - dec. 2011
Tellerstand: 36.189 km
Kleur: Grey Black
Kenteken: RS-698-H
Technische informatie
Vermogen: 331 kW (450 PK)
Koppel: 430 Nm
Aantal cilinders: 6
Motorinhoud: 3.797 cc
Brandstofsoort: Benzine
Tankinhoud: 67 liter
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 4,0 s
Topsnelheid: 310 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 446 x 185 x 128 cm
Wielbasis: 236 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.345 kg
Laadvermogen: 335 kg
GVW: 1.680 kg
Interieur
Interieur: Antraciet, Stof
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
CO₂-uitstoot: 309 g/km
Energielabel: G
Emissieklasse: Euro 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 13,2 l/100km (1 op 7,6)
Brandstofverbruik in de stad: 19,4 l/100km (1 op 5,2)
Brandstofverbruik op de snelweg: 9,6 l/100km (1 op 10,4)
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
100% Onderhouden: Ja (kwaliteitslabel aanwezig)
Aantal eigenaren: 1
Staat
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 192 - € 211 per kwartaal
Garantie
Garantielabel: BOVAG Garantie (12 maanden)
Garantie: Bergwerff Garantie
Garantie: 12 maanden
Afleverpakketten
Optioneel afleverpakket (zonder meerprijs): BOVAG Garantie 12 maanden: https://www.bovag.nl/BovagWebsite/media/BovagMediaFiles/Downloads/Garantie%20en%20voorwaarden/Algemene-Garantievoorwaarden-Auto-1-2-2018.pdf
Vraag een willekeurige Porsche liefhebber wat de ultieme generatie 911 is. Het antwoord zal unaniem luiden: de 997-generatie. Niet te groot, niet te breed, heerlijk lichtvoetig, topkwaliteit en een schitterend interieur. Als we nu hebben vastgesteld dat de 997 de ultieme generatie is dan wordt het tijd om vast te stellen wat de ultieme versie van de ultieme generatie is. Dan kunnen we toch niet anders stellen dan dat het de 997.2 GT3 RS 3.8 is. Toegegeven, er bestaat ook nog een 4.0 versie, maar die is zo onbereikbaar duur dat we die hier even buiten beschouwing laten.
Terug naar de hier getoonde GT3 RS. Porsche ging echt niet over één nacht ijs bij de ontwikkeling van de 997.2 versie. De auto werd...