Algemene informatie
Carrosserievorm: Sedan
Bouwjaar: apr. 2007
Tellerstand: 274.975 km
Kleur: Grijs
Kenteken: 49-TX-ZV
Technische informatie
Vermogen: 169 kW (230 PK)
Aantal cilinders: 4
Motorinhoud: 2.457 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: Handgeschakeld
Aandrijving: Vierwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 5,9 s
Topsnelheid: 230 km/u
Maten
Wielbasis: 253 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.385 kg
Laadvermogen: 475 kg
GVW: 1.860 kg
Max. trekgewicht: 1.200 kg (ongeremd 500 kg)
Interieur
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO₂-uitstoot: 244 g/km
Energielabel: G
Emissieklasse: Euro 4
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 10,3 l/100km (1 op 9,7)
Brandstofverbruik in de stad: 14,4 l/100km (1 op 6,9)
Brandstofverbruik op de snelweg: 7,9 l/100km (1 op 12,7)
Onderhoud
APK: gekeurd tot apr. 2026
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 217 - € 240 per kwartaal
Merk: Subaru
Type: Impreza 2.5 WRX AWD Turbo ‘Hawkeye’
Bj: 2007
kmstand: 274.975
APK: 04-04-2026
Een Subaru Impreza WRX zoals je ze niet zoveel meer ziet.
Allereerst, niet aangepast maar originele toestand. Plus, origineel NL NAP geleverd, én, misschien nog wel het belangrijkste, 14 jaar van dezelfde volwassen eigenaar geweest, welke deze auto gekocht heeft in 2011 met 45.000 kilometers.
Geen auto die legio jonge lui gediend heeft om bij stoplichten lukraak weg te sprinten, maar een verzorgde auto. Veel mee gereden qua kilometers, dat is te zien aan de kilometerstand, die voor een goed onderhouden Subaru geen probleem is.
Deze auto heeft elke beurt gehad die hij nodig heeft, en nog extra zelfs. Het leuke is ook, altijd bij dezelfde Subaru Dealer onderhouden, en dus is de gehele EXACTE historie aanwezig. Elk boutje, filtertje, remblokje of wat dan ook aan deze auto vervangen is, is gedocumenteerd.
Plus, daar de 2.5 liter motor van de eerste generatie helaas niet de meest betrouwbare is gebleken ging het eind 2017 mis. De motor begon olie te verbruiken op de betwiste 4e cilinder. Dit is direct aangepakt, met een splinternieuwe originele Subaru STI motor, recht uit de fabriek, welke in de auto is gemonteerd. Een MY2017 STI onderblok, zonder mankementen en stukken steviger dan de standaard WRX. Koppakkingen, koppeling, etc, alles wat nodig is gedaan, en als kers op de taart nog een ECUTEK...
Meer informatie:
https://www.bpoautomotive.nl/3256238/114085159/