Bitter Coupé SC 3.0 Very rare, very well maintained

€ 42.500
Provincie
Prijs:
€ 42.500
Hoogste bod:
Nog niet geboden
Sinds:
1 maand
Gezien:
31 keer
Plaats:
Brummen, GE
Adverteerder:
Gallery Aaldering
Telefoon:
0575-564055
Activiteit:
10 jaar actief op Marktnet
Positie
52.08394,6.156463
Gallery Aaldering
Bitter Coupé SC 3.0 Very rare, very well maintained
Versturen

Alle velden zijn verplicht

Alle velden zijn verplicht

Bitter Coupé SC 3.0 Very rare, very well maintained

Bitter Coupé SC 3.0 Very rare, very well maintained

Algemene informatie
Carrosserievorm: Coupé
Bouwjaar: jul 1981
Modelreeks: jul 1981 - apr 1989
Tellerstand: 76.261 km
Kleur: Paars
Kenteken: 43-TG-XS

Technische informatie
Vermogen: 132 kW (179 PK)
Aantal cilinders: 6
Motorinhoud: 2.969 cc
Brandstofsoort: Benzine
Transmissie: 3 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Achterwielaandrijving

Gewichten
Ledig gewicht: 1.585 kg
Laadvermogen: 315 kg
GVW: 1.900 kg
Max. trekgewicht: 1.700 kg (ongeremd 700 kg)

Interieur
Interieur: Beige, Leder
Aantal zitplaatsen: 4

Milieu
Emissieklasse: Euro 0

Onderhoud
APK: gekeurd tot jun 2022

Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen

Erich Bitter, is een Duitse autobouwer. Hij was vroeger al helemaal verzot op Italiaanse vormgegeven auto's maar kon niet uitstaan dat ze het niet konden halen bij de degelijkheid van de Duitse tegenhanger. Beter kunnen is zelf doen dus hij begon auto's te bouwen. Voor de inspiratie putte hij uit ontwerpen uit Italie en daar maakte hij ook geen geheim van. Zijn Bitter SC werd dan ook liefkozend de duitse 400i genoemd, De Ferrari 400i stond namelijk model voor dit ontwerp.

Goedkoop waren al deze aanpassingen niet, de Bitter SC kostte namelijk 128.000 gulden, ter vergelijking, daarvoor kreeg u bij de Ferrari dealer de sleutels van een Ferrari 308. Deze Bitter SC werd voor het eerst toegelaten tot het verkeer in 1981. De auto kwam in 2006 naar Nederland en is al eens volledig gerestaureerd. De auto werd opnieuw gespoten in haar originele kleur Salchi Rosso Rubino. Het bordeaux rode exterieur werd gecombineerd door een met beige leder bekleed interieur. Het leder werd geleverd door Salt dat ook verantwoordelijk was voor het leveren van het leder aan Maserati. Het interieur is grotendeels origineel en ziet er nog altijd zeer verzorgd uit. De velgen konden natuurlijk van geen enkele andere fabrikant komen dan van het Duitse Ronal. De carrosserie ziet er goed uit met correcte passingen en fraai origineel plaatwerk. Het interieur verkeert eveneens in zeer goede staat. Het betreft hier een hele vroege Bitter SC Het is namelijk de 23ste uit de serie van 488. Met recht een zeer exclusieve auto dus.

De techniek werd geleverd door Opel en de Bitter wordt an ook aangedreven door een 3.0 zes-in-lijn die in dit geval is gekoppeld aan een automatische transmissie. De motor en tranmissie passen perfect bij het GT karakter van de Bitter en maken de auto zelfs vandaag de dag nog steeds tot een vlotte metgezel.

De werkzaamheden aan de auto zijn bijgehouden middels foto's en facturen die vanzelfsprekend bij de auto aanwezig zijn. Het grote voordeel van een Bitter ten opzichte van concurrenten is dat u in een zeer exclusieve auto rijdt met oerdegelijke en betaalbare techniek aan boord. Qua uitstraling doet de auto niet onder voor een Ferrari of Maserati uit die tijd. Kortom een hele zeldzame en exclusieve Duitse GT in goede conditie en een fraaie kleurstelling.

http://www.gallery-aaldering.com/ Advertentienummer: 52130267

Meer advertenties van Gallery Aaldering

Link: